eXTReMe Tracker

Avem 13 vizitatori și niciun membru online

Comunicarea de marketing

Evaluare utilizator:  / 0
SlabCel mai bun 

Pe langa comunicarea de marketing, aceasta disciplina include alte trei componente:  pretul, produsul si piata.  Comunicarea de marketing se refera la mesajele pe care o companie sau o sursa care se promoveaza le transmite consumatorilor de produse specifice prin intermediul canalelor de comunicare precum news papers, mass media clasica si internet. Comunicarea de marketing se realizeaza printr-un mix de procese:

publicitate, vanzari-marketing, relatii publice. Fiecare dintre aceste elemente includ cate doua componente fiecare: informarea si/sau persuasiunea. Atunci cand un serviciu sau un produs nou intra pe o piata, comunicarea de marketing se construieste in jurul informarii, in timp ce pentru un produs nou, comunicarea de marketing se construieste in jurul persuasiunii, cand in etapa de crestere a unui produs, o companie sau un brand munceste sa stabilizeze si sa creasca vanzarile sau vizibilitatea. Pentru a satisface o cerere si a promova un produs in acelasi timp, o companie poate utiliza ambele modalitati de comunicare simultan.

Cu scopul de a influenta comportamentul de cumparare al consumatorului, felul in care consumatorul proceseaza mesajul de vanzare este foarte important.  Consumatorul parcurge trei etape in perceptia mesajului: expunerea, atentia si interpretarea, in timp ce memorizarea  asigura stocarea pe termen lung  a informatiilor cuprinse in mesaj si si ghideaza procesul perceptiei. Pe de alta parte, procesul de transformare a comunicarii de marketing in informatie este influentat de experientele  trecute ale receptorului de mesaj, de alte informatii colaterale, sau de informatii deja existente in memoria acestuia. Toate acestea sunt in masura sa redimensioneza, sa transforme, sa modifice mesajul comunicarii de marketing.