Avem 3 vizitatori și niciun membru online |
Brandul de corporatieCea mai uzuală accepţiune a termenului se referă la suma asocierilor pe care un consumator le realizeaza în legătură cu un produs, un serviciu sau o marcă. Brandul se dezvoltă în jurul unui set de valori împărtăşite de întreaga organizaţie şi emanate în exterior către toate părţile interesante şi este potenţat prin interacţiunea dintre aceste părţi. Pe fondul neîncrederii în marile branduri mondiale manifestate de populaţie s-a dezvoltat o nouă concepţie privind promovarea brandului. Accentul s-a mutat astfel de pe publicitate asupra produsului pe urmărirea tuturor interacţiunilor corporaţiei şi de pe responsabilizarea unui numar restrâns de specialişti PR la angajarea tuturor angajaţilor companiei în cocrearea şi menţinerea imaginii de marcă nu doar prin impact direct asupra consumatorilor ci prin implicarea tuturor publicurilor care sunt urmarite: comunitate financiară, parteneri, furnizori, distribuitorii, ONG uri şi alte grupuri de interes. Până nu demult corporaţiile credeau în externalizarea activităţilor de branding. Conform noilor orientări în PR, externalizarea aduce mai degrabă deservicii prin aceea că nu are acces la cultura organizaţiei din interior, incidentele privind imaginea nu pot fi prevăzute, iar interacţiunile dintre companie şi părţile interesante sunt gestionate de persoane care nu au control total asupra tuturor aspectelor de creare şi menţinere a brandului. Brandul reprezintă transmiterea setului de valori centrale ale organizaţiei, iar aceasta se realizează cel mai bine din interior. |