eXTReMe Tracker

Avem 6 vizitatori și niciun membru online

comunicare

Responsabilitatea comunicarii

Evaluare utilizator:  / 0

Multor persoane le este dificil să recunoască în comunicarea cu ceilalţi, dacă uneori repetă un anumit ritual patologic. Anumite traumatisme trăite în trecut sau situaţii de viaţă în care pentru împlinirea anumitor nevoi fireşti a fost

Citeşte mai departe...

Atitudine şi comunicare

Evaluare utilizator:  / 5

Atitudinile sunt predispoziţii acţionale, cauze ascunse sau inconstiente ale comportamentelor. Manifestarea explicită a atitudinii este opinia. Atitudinile organizează percepţiile şi filtrează interpretarea realităţii, determină natura şi intensitatea motivaţiilor. Atitudinile sunt extreme de importante în determinarea climatului relaţional, intervin în stabilirea statutului participanţilor la comunicare, influenţând calitatea relaţiilor. S-a constatat că un element important al atracţiei interpersonale este comuniunea de atitudini, căreia indivizii îi acordă mai mult credit decât acordă similarităţii culturale.

Citeşte mai departe...

3. Relaţii şi roluri

Evaluare utilizator:  / 0

 

 

Comunicarea poate fi definită doar prin prisma relaţiilor dintre oameni, fiindcă nu există exprimare a unicităţii, a felului de a fi, a dorinţelor, temerilor, intenţiilor, în afara interacţiunii umane. Comunicarea la nivelul cuvintelor este mai puţin semnificantă, în timp ce comunicarea prin gesturi şi atitudini corporale – comunicarea paralingvistică, nu dispune de coduri precise de comunicare, dar semnifică adevărul transmis prin comunicare. Congruenţa între cele două niveluri care intervin în comunicare denotă autenticitatea persoanei.

Citeşte mai departe...

2. Trebuinţe şi valori

Evaluare utilizator:  / 0

 

Să ne amintim renumita piramidă a lui Maslow: nevoile fiziologice primare, de hrană, apă, adăpost sunt primele în ierarhie. La nivelul următor se manifestă nevoia de siguranţă şi securitate personală, unde includem şi nevoia de siguranţă financiară. Nevoile sociale şi de apartenenţă sunt urmate firesc de nevoia de recunoaştere socială. La ultimul nivel, în vârful piramidei, se află autorealizarea şi dezvoltarea personală, nevoie pe care suntem capabili să o exprimăm doar dacă la nivelurile precedente  nevoile sunt împlinite.

 

Citeşte mai departe...

1 Atitudini si valori

Evaluare utilizator:  / 0

 

 

Pentru ca sunt predispoziţii acţionale, atitudinile ne determina comportamentul. Pentru ca pot fi definite ca luări de poziţii, atitudinile se conformează voluntar sau involuntar valorilor prioritare. Mai ştim că ceea ce se întâmplă în vieţile noastre se datorează în mare parte felului în care reacţionăm, adică comportamentului. Merită de aceea să aflăm care ne sunt propriile valori, dar şi credinţele şi convingerile, predispoziţiile, tiparele temperamentale, astfel încât să adoptăm atitudini conştiente care să genereze comportamente dezirabile.

 

Citeşte mai departe...